SmartAvenue

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013



Η Μόδα στην δεκαετία του 30



Η οικονομική κρίση το 1929 σάρωσε όλες τις καπιταλιστικές χώρες για μια δεκαετία μαζί με αυτό η ανεργία και η εμφάνιση του εθνικοσοσιαλισμού ήταν κάποια φαινόμενα που επηρέασαν όλους του τομείς της ζωής την περίοδο αυτήν και σαν φυσικό αποτέλεσμα την μόδα.
Σημαντικές διαφορές παρουσιάστηκαν στα υλικά εκείνη την περίοδο από το μετάξι στο νάιλον λόγω κρίσης. Τα φερμουάρ έγιναν γνωστά αλλά αντικαταστάθηκαν από κουμπιά.


Οι γυναίκες έγιναν πιο πολυάσχολες από την προηγούμενη δεκαετία και η ενδυμασία ήταν πιο απλή το πρωί ενώ η βραδινή αστραφτερή.  
Η γραμμή της γυναίκας εκείνη την εποχή ήταν λεπτή και ψιλή με τονισμένη μέση και έντονους ώμους.
Προστέθηκε στην γκαρνταρόμπα το μεταλλικό λαμέ. Τα φορέματα ήταν ακόμα άνετα αλλά απόκτησαν πιο θηλυκές γραμμές. Εφαρμοστά στο πάνω μέρος και πιο ανοιχτά στο κάτω.
Φορέματα λοξά κομμένα όπου κάλυπταν τις γάμπες αλλά άφηναν την πλάτη έξω κατέληγαν είτε σε τετράγωνες πιέτες ή σε ουρά. Κοψίματα άλλοτε σε βαθύ V, ντραπέ και άλλοτε σε φιόγκο. Καπέλα και γάντια απαραίτητα αξεσουάρ. Σύνηθες επιλογή για εκείνη την εποχή το κομψό μικρό μαύρο σακάκι όπου τόνιζε την μέση και ήταν σε τετράγωνη γραμμή. Μακριές φούστες εφαρμοστές στους γοφούς και μπλούζες με φραμπαλάδες και μανίκια φουσκωτά. Τα πουλόβερ είναι στενά και έχουν τυπώματα από την γραφιστική και την Art Deco εκείνης της εποχής.
Τα παντελόνια και τα σορτς γίνονται αποδεκτά αλλά ως ένδυμα παραλίας και άνεσης. Τα παντελόνια είναι φαρδιά με κουμπιά στο πλάι και τα σορτς συνδυάζονται με λευκά σοσόνια. 




Το μαύρισμα γίνεται μανία. Τα μαγιό είναι μονοκόμματα με βαθειά ανοιχτή πλάτη  και γυαλιά ηλίου είναι πλέον το απόλυτο αξεσουάρ, όπου ήταν μικρά και στρογγυλά.




Τα χρώματα εκείνης της εποχής ήταν το λευκό, το κόκκινο και το μαύρο. Οι γούνες από δέρμα αλεπούς πλέον φοριούνται στο λαιμό. Τα αξεσουάρ που πλαισίωναν το ντύσιμο ήταν οι τσάντες φάκελοι ή μικρά πουγκιά, καπέλα κλος, μπερέ και καπέλα με μεγάλο γείσο αλλά και τουρμπάνι. Καρφίτσες και αληθινά κοσμήματα που συνδυάζονται με ψεύτικα. Μυτερές γόβες, μπαλαρίνες, πέδιλα και οι πρώτες πλατφόρμες.



Η εξωτερική εμφάνιση ήταν ιδιαίτερη. Οι γυναίκες είχαν βγαλμένα φρύδια, ψεύτικες βλεφαρίδες και κόκκινα νύχια. Ξανθό πλατινέ  μαλλί με κοντές αφέλειες και κυματιστά. 



Η Revlon και η Germaine Monteil λανσάρουν τα πρώτα καλλυντικά. 


Εκτός από την Κοκό Σανέλ από την προηγούμενη δεκαετία ήρθε στο προσκήνιο η Ιταλίδα Elsa Schiaparelli και η Γαλλίδα Madeleine Vionet.


Η Elsa Sciaparelli ήταν η ανταγωνίστρια της Coco Chanel και θεωρείται μια εξέχουσα προσωπικότητα στο χώρο της μόδας ανάμεσα στους δύο παγκόσμιους πολέμους. Ξεκίνησε με πλεκτά και επηρεάστηκε από το ν Salvatore Dali και Alberto Giacometti ήταν και οι συνεργάτες της. Η επιχείρηση έκλεισε το 1954. Δημιουργίες της ήταν το παλτό όπου  ήτα μια οπτική ψευδαίσθηση που  έμοιαζε με βάζο όπου έχει τριαντάφυλλα αλλά ήταν δυο φιγούρες γυναικών όπου σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον Jean Cocteau. Σε συνεργασία με τον Νταλί έφτιαξε πολλά κομμάτια όπως το φόρεμα αστακό όπου υπήρχε ζωγραφισμένος ένας κατακόκκινος αστακός. Το φόρεμα δάκρυ ένα απλό μεταξωτό φόρεμα  όπου η απεικόνιση της ζωγραφιάς δείχνει την ψευδαίσθηση από σχισμένη σάρκα ζώων. Το φόρεμα Skeleton ήταν ένα θλιβερό μαύρο φόρεμα που είχε την όψη σκελετωμένης γυναίκας.  Το καπέλο παπούτσι όπου φιγούραρε το φθινόπωρο του 37-38. Το παπούτσι έμοιαζε με τακούνι  ψηλοτάκουνο όπου φορέθηκε από την ίδια και ένα από τα πιο γνωστά αρώματα της  το “Shocking”  που κυκλοφόρησε το 1936 το οποίο ήταν σε ένα μπουκάλι γλυπτό σχεδιασμένο από τον Leonor Fini  και ήταν σε σχήμα κορμιού γυναίκας  μαζί με λουλούδια εμπνευσμένα από πίνακα του Νταλί  και το κορμί της γυναίκας εμπνευσμένο από την ηθοποιό Mae West με έντονο ροζ χρώμα το χαρακτηριστικό της σχεδιάστριας. 





Στον κινηματογράφο μεσουρανούν οι Marlene Dietrich και Greta Garbo.









 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SmartAvenue